Rustdag en bezoek aan Starbucks en Pizahut

8 april 2019 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag is het een rustdag. Dus geen gesjouw en geen traditionele cultuur opsnuiven. Maar .....

We gaan toch sjouwen en slenteren maar dan in een bijdetijdse cultuurtempel. Een winkelcentrum! En een grote! Met 4 of vijf etages waar je van alles kunt kopen. Hoeden en petten en damescorsetten en nog veel meer.

We lieten ons per taxi er naar toe rijden en als VIP's voor de ingang uitladen.

Starbucks en Pizza

Oei! Toch trappen lopen. Maar gelukkig heeft deze toegangstrap niet zoveel treden. Op de eerste etage aangekomen zagen we bij de ingang ........Starbucks! Dit is dan mooi om te beginnen en te blijven zitten misschien. Kay wil een hemd kopen of teeshirts.  Hier kan hij terecht. Hij heeft al diverse merknamen gelezen en zijn ogen glinsteren.

Onder begeleiding van zijn tante Kitty ging hij op jacht. Ik bleef achter en kon gaan internetten. En de reisblog bijwerken.

Kay  heeft voor een schappelijke prijs Polo shirts kunnen kopen meteen paardje erop gestikt. Hij is blij. Als het maar niet nep is . Dus zijn we hier klaar en gaan we naar de naastgelegen zaak: Pizza hut. Met een heleboel verschillende aanbiedingen. Kay wilde  een familiepizza voor 6 personen! Hoe krijgt hij het op! Ik bestelde een meerbescheiden formaat pizza. Maar er zat kaas op! Dit bleek later een ramp te veroorzaken. Kerutabs had ik niet bij me .....

De gevolgen waren niet voor de poes. De avond en nacht  zat ik bijna continu op de kakoespot de kakhuispot  (plee) . Het stroomde eruit. Ook bij het plassen. Dus zittend plassen is een must . Bah. Niet fijn! Bovendien kreeg ik ook nog koorts.

Als de koorts blijft hangen bellen we een arts. Want binnen een paar dagen moet het over zijn. Voor de treinreis naar Bandoeng. Een jonge vrouwelijke arts kwam en  schreef me pillen voor. Voor de darmen en de koorts. En die verdwenen geleidelijk.

Paniek om een bril.

Kay kwam tot de ontdekking dat  zijn dure zonnebril kwijt is.Hij heeft al zijn spullen en tas doorzocht. Maar noppes. Heeft hij de bril in de shopping mall verloren? Of is het "geleend". De twee K's zijn met een scooter ojek  (scootertaxi) naar een politiebureau gereden om een bewijs van aangifte op te laten maken. Verzekeringsprobleem. De scooterrijders - hotelpersoneel - fungeren als gids en tolk. Want ik kon de wc niet missen en bleef in het hotel.

Daarom moest ik ook de Ramayana voorstelling met voorafgaand diner missen.

Ach, soedah laat  maar. Kay wil cultuur opsnuiven en Kitty ook. Als de buikkrampen maar verdwijnen. Overmorgen moet ik lang in een trein zitten. Als de trein wc maar "bebas" (vrij) is.....

Ik ben blij, dat we niet met een auto gaan. Deze heeft geen kakoes binnen korte loopafstand.