Kay afhalen van het vliegveld

22 maart 2019 - Cimahi, Indonesië

Hier ben ik weer met mijn keyboard gestuntel. Vandaag halen we Kay van het vliegveld Soekarno - Hatta in Jakarta af.

We hebben het vliegveld in vijfetappes bereikt

1. a)  Kitty en Sylvie lopend via een kortere sluipweg naar het station van Cimahi. En ik achterop een motorfiets van Adri.
  2. b) Met de luxe trein Argo Parahyangan naar het  station Gambir in Jakarta.
  3. c)  Verder  met de taxi naar  stadsstation Sudirman.
  4. d) Hier stappen we op de trein die een aantal voorsteden van jakarta met elkaar verbindt en die het vliegveld als eindpunt heeft.
  5. e) Ten slotte stappen we over op de luchthaven trein. De Skytrain die de drie afzonderlijke aankomsthallen met elkaar verbindt.
  6. f) met deluchthaventrein  - Skytrain - rijden we dan naar de aankomsthal 2

Probleem 1: Kay kwam op aankomsthal 2 aan. Op schiphol kom je op  1plek de aankomsthal uit.  Maar Gate 2 heeft een linker en een rechter uitgang! Via welke uitgang komt hij buiten? Gelukkig waren we met z’n drieen. Dus hebben we ons gesplitst. Gauw een foto van Kay opgedoken en hebben we aan Sylvie laten zien. Het was ook 10 jaar geleden, dat ze hem gezien had. Ze was zo verstandig om op een servet zijn naam op te schrijven en iedere uitstapper dat ding voor de neus te houden. De langste moest Kay zijn. En waarempel . Ze kwam bij ons met Kay.

Probleem 2: Kay had honger. Een KFC is gauw gevonden. Het vliegveld is immers een Bandara International (Internationale luchthaven). Ik vroeg Kay terloops of er on line een treinticket voor hem is gereserveerd in NL. Als dat zo is krijg je  per e- mail een ticketcode die je op het station kunt valideren. Dit doe je door op het station je ontvangen code in te typen en je paspoortnummer. Je  treinticket wordt dan geprint.

Maar Kay heeft geen code en dus ook geen ticket voor een gereserveerde plaats.. Lichte paniek ontstond bij de afhalers. Want dit betekent, dat we nog een ticket moeten kopen op hoofdstation Gambir. Een internet controle gaf aan dat er nog twee kaartjes beschikbaar waren. Maar het duurde nog ongeveer anderhalf uur vootdat we bij de ticketbalie kunnen zijn. Zo lang doet de trein er over. Met een  taxi duurt het nog langer door de file naar station Gambir. In die tijd zullen de twee kaartjes wel verkocht zijn. Dus Kay heeft geen kaartje om met ons in dezelfde trein mee naar Cimahi te gaan. Wat dan?

Exekutip of Ekonomi en de gevolgen

We waren op tijd om voor Kay nog een kaartje te kopen  Maar de trein vertrekt een uur later dan de onze. Alle Exekutip kaartjes waren uitverkocht. Hij moest genoegen nemen met een Ekonomi ticket in plaats van de iets luxere Eksekutip. Maar hij komt ten minste dezelfde avond aan in Cimahi als wij . Natuurlijk hebben we op het station Cimahi  op hem gewacht. We waren bang dat hij in slaap gevallen zou zijn en ons station voorbij zou rijden. Maar dan is er nog geen nood . Het volgende station is het laatste station Bandung. De trein gaat dan niet verder maar keert weer terug naar Jakarta. Maar gelukkig kwam hij goed aan met al zijn bagage. En gingen we met een kleine Grab taxi naar huis. Voor kay was er geen plaats. De auto was te klein voor vier personen en bagage. Kay kroop achterop de motor van mijn neef Adry die ons op het station tegemoet is gereden.

Wat een dag. Om 08.00 van huis en om 23.00 weer thuis.

Ik hou op.

1. Wanda:
    22 maart 2019
    Het was een lange reis, maar fijn dat jullie met onze zoon kwamen ophalen. Ik hoop dat jullie nog mooie avonturen beleven de komend maand.
  2. Ron en Kitty Apon:
    22 maart 2019
    Hallo Wanda graag gedaan. Alleen was opa niet zo heel gerust toen Kay alleen achterbleef.
    Hij was pas ontspannen toen Kay uit de trein stapte met zijn bagage.
    We hebben samen al heel wat ondernomen. Soms met Sylvie anders met Adri.
    Vanmorgen heeft hij de vliegschool bezocht. Zoals je op de foto zag met de scooter heen en terug gereden. Het was voor hem een barre tocht omdat hij niet zo goed past op de kleine Japanse motor van Adri. Hij had overal pijn maar nu voelt hij zich wat beter. Bovendien is het vandaag erg warm dus hij moet wat meer zout eten en veel drinken. Papa schrijft morgen over de tochten die we samen gemaakt hebben. Groetjes en liefs voor jullie en Anai een aai.