De eerste week in Bali

4 februari 2020 - Canggu, Indonesië

4 februari 2020

De eerste week in Bali hebben we doorgebracht in tee hotels.

Hotel 1 Hotel 1 : Hotel Angin Sepoi

Made onze chauffeur bracht ons  na aankomst eerst langs allerlei plaatsen waar je geld uit een gleuf kunt trekken. Overal lukte het niet. Op de luchthaven kregen we ook de mededeling van 😜 Bij diverse andere ATMmetjes ook niets. Dus zonder  rupiahs- reden we maar door naar het hotel Angin Sepoi in Canggu. We moesten toch nog een uurtje rijden voordat we er waren. Made de chauffeur kende de route en ligging naar en van het hotel. Hij heeft Bob  en Manou in November ook naar diverse plaatsen gebracht. Dat is dus wel handig voor ons. Inmiddels was het al donker.

Bij aankomst was het heel erg stil op het hotelcomplex. Geen geroezemoes van andere hotelgasten of disco. Gelukkig maar. We werden naar onze kamer/ huisje gebracht. Het was een vrij grote kamer met een afsluitbaar terrasje die als huisje in het complex is opgenomen.  Veel privacy. ik wilde maar een ding : douchen en ngorok (slapen). De volgende dag bleek, dat er. og een andere slaapgedeelte was. Dit gedeelte is meer een flat. Dus niet in een balinese stijl uitgevoerd. Jammer. Wel efficient in het onderhouden.

Een restaurant heeft het hotel ook met uitzicht over het zwembad en op de achtergrond de zee. De kustlijn naar Kuta en het vliegveld is ook zichtbaar. Gelukkig hebben we geen last van overvliegende KLM, Garoeda of Air Asia vogels. Het ontbijt moeten we afrekenen. Trouwens de geboekte kamers ook. Maar we hebben geen contant geld. Want onze kaarten werkten gisteren avond niet.. Kaatje probeerde het toch met haar Rabo wonderkaart . En het lukte. We zijn weer gerust gesteld. Later op de dag zijn we met een Taxi naar een BNI (Bank National Indonesia) gereden en hebben daar geld opgechipped. Jammer, dat deze bank ca. 30 minuten rijden van ons hotel af ligt. Canggu is een lang en uitgestrekte plaats. Ons verblijf gebruikten we om van mijn Jetlag af te komen. Ik heb minstens een week nodig om mijn biologische klok te synchroniseren. Dus is het motto van de dag : vroeg naar bed, slapen en laat opstaan. Meestal tegen een uur of tien. En dan is het al te laat om naar het strand te gaan. Het is dan te warm. Pas een dag of twee zijn we laat in de middag - ca 17.00 - naar het strand gegaan. Mensen: Scheveningen op een zomerse dag is nog rustig vergeleken bij de overwegend russische invasie. Ik vond het grappig om een vergelijking te kunnen maken met een zeerobben populatie. Het is een groot wonder, dat de badgasten uit zee komend hun plek weer terug kunnen vinden en in hun zitzak ploffen. We besloten om een beschut plaatsje op te zoeken bij een eetstalletje. Japanse sushi. Bizarre bestelling: Nassi goreng  met japanse sushi voor Kaatje. En een bietje voor mij. Hier hebben we de zonsondergang afgewacht. Ik zwalkte nog te veel om rond te lopen. Het werd toch al donker toen we naar het hotel gingen. Gelukkig hebben we onze zaklaarn bij ons. Het is maar 15 minuten lopen. Op mijn tempo. Pelahan pelahan - langzaam, langzaam. Dan struikel je niet .....

1. Fred Apon:
    4 februari 2020
    Hallo Ton en Kitty, heel leuk om wat van jullie te horen. Geniet er lekker van en een hele fijne vakantie verder. Groetjes van ons.